Kratka w Skodzie ciężarowej - wozić czy nie???

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • oli222
    Classic
    • 2007
    • 12

    Kratka w Skodzie ciężarowej - wozić czy nie???

    Jak na razie nierozwiązany pozostał problem nieuwzględniania przez niektórych ubezpieczycieli, w tym przez największe towarzystwa jak PZU, Warta czy Allianz, podatku VAT w odszkodowaniach wypłacanych na podstawie tzw. kosztorysu. Wystarczył jeden niefortunnie sformułowany przepis i jego błędna interpretacja, by tysiącom poszkodowanym wprowadzić zamęt w głowie. Czytelnicy pytają, czy muszą się godzić na odszkodowanie w kwocie netto w sytuacji, gdy nie są podatnikami VAT i nie dokonywali odliczeń przy zakupie auta, które uległo wypadkowi.

    Odpowiedź musi być jedna: wypłacane przez zakład ubezpieczeń odszkodowanie (z OC sprawcy wypadku) powinno rekompensować całą szkodę, w tym podatek VAT, który jest składnikiem ceny. Jeżeli bowiem koszt części zamiennych niezbędnych do naprawy pojazdu wynosi X + 22% VAT, to poszkodowany niebędący podatnikiem VAT musi na nie otrzymać kwotę X + 22% VAT. W przeciwnym razie nie będzie w stanie ich nabyć za pieniądze wypłacane przez ubezpieczyciela bądź zostanie zmuszony do poszukiwania alternatywnych, często nielegalnych źródeł części zamiennych do auta, a to z kolei wpływa na rozrost szarej strefy.
    [bankier.pl - cały artykuł] by arci9
  • pawielgus
    Classic
    • 2006
    • 19

    #2
    Kratka w Skodzie ciężarowej - wozić czy nie???

    Kupiłem Octe ciężarową, oczywiście z kratką!!! Jednak stary właściciel jej nie woził choć miał Skode na firme. Ja nie mam firmy. Teraz mam dylemat - czy zakładać kratke. Obawiam się, że jak "koledzy" policjanci zatrzymają mnie do kontroli to będą mieć jakieś wątki!!! Może ktoś się orientuje w tych przepisać. Czekam na pomoc.
    Pawielgus

    Komentarz

    • Maicroft
      Moderator
      S_OCP MemberModeratorr
      • 2004
      • 25757
      • Audi

      #3
      Jak masz wpis w dowodzie, ze jest to wesja ciezarowa to jezdzic musisz, chyba ze chcesz sie pozbyc dowodu, a stary wlasciciel byl odwazny i tyle

      Jak kratki nie potrzebujesz, a jeszcze nie zarejestrowales auta, to go odciezarowic trzeba i po sprawie, bo tak to 2x dowod rejestracyjny trzeba robic.

      Jak kratka Ci nie przeszkadza to wywal ta blache w srodku i mozna wozic dlugie przedmioty, ja mam i nie narzekam, przynajmniej pies nie skacze mi po glowie, tylko siedzi spokojnie w bagazniku
      Spritmonitor.de

      Komentarz

      • Nexus6
        RS
        S_OCP Member
        • 2004
        • 4847
        • Volkswagen

        #4
        pawielgus, jedziesz do firmy upoważnionej do demontażu kraty, płacisz im za wirtualną usługę zdjęcia kraty,
        koniecznie bierzesz na to fakturę (wraz z dokumentem potwierdzającym uprawnienia firmy)
        i do czasu przeglądu jeździsz z fakturą za tą usługę w schowku.
        With age comes wisdom, but sometimes age comes alone

        Komentarz

        • RomanS
          Elegance
          • 2004
          • 804

          #5
          Zamieszczone przez Nexus6
          koniecznie bierzesz na to fakturę (wraz z dokumentem potwierdzającym uprawnienia firmy)
          Dodatkowo bierzesz dokument pt. Opis zmian konstrukcujnych w pojeździe( lub jakos podobnie), gdzie wpiszą usunięcie kraty i np. demintaz blokady podłokietnika- jeśli takowa była. Druga sprawa to jeśli samochód jako ciężarowy był rejestrowany na 4 osoby, a chciałbyś mieć osobowy na 5 osób muszą wpisać zamontowanie środkowego pasa bezpieczeństwa. Ja miałem zawsze 5 osób, więc tego z pasem nie musiałem ćwiczyć :szeroki_usmiech . Potem na przegląd - najlepiej to zrobić łącznie z normalnym przeglądem - bo taniej wychodzi :szeroki_usmiech
          Pzdr, RomanS, Audi A6 Avant, 2,5 TDI

          Komentarz

          • tomi98
            Rider
            • 2004
            • 564

            #6
            w moich okolicach wielu znajomych posiada auta zarejestrowane jako ciężarowe a conajmniej połowa z nich śmiga bez kratki ( bo im przeszkadza ) a nie chcą wydawać kasy na płatny demontaż. Ostatnio jechałem z kolegą i zatrzymała nas aly sprawdził dokumenty i puścił nie zwrócił uwagi, że brakuje kratki.

            Moje zdanie jest następujące, jak jest wpisana w dowód to powinna być, ja osobiście sam bym jej nie zdemnotował ( chyba , że zdecydował bym się na przerejestrowanie na osobowy ).

            Komentarz

            • ===Tomy===
              Rider
              • 2006
              • 552

              #7
              Zamieszczone przez tomi98
              w moich okolicach wielu znajomych posiada auta zarejestrowane jako ciężarowe a conajmniej połowa z nich śmiga bez kratki ( bo im przeszkadza ) a nie chcą wydawać kasy na płatny demontaż. Ostatnio jechałem z kolegą i zatrzymała nas aly sprawdził dokumenty i puścił nie zwrócił uwagi, że brakuje kratki.
              To miał wielkie szczęście. Znam przypadek, w którym policjant podczas kontroli (Toyota LandCruiser - firmowa) chciał zabrać dowód rejestracyjny mojemu znajomemu i zgłosić "z urzędu" fakt demontażu kratki w Urzędzie Skarbowym z konsekwencją wystąpienia przez ów US o zwrot podatku VAT odpisanego od faktury zakupu auta z homologacją.

              Nie wspomnę, że mandat wyniósł 500 zł za zmiany konstrukcyjne pojazdu bez odpowiednich dokumentów.

              Podobna kwestia jest w naszych Octaviach. Te dostępne z homologacją miały zablokowany na stałę tylny podłokietnik. Wielu kierowników demontowało blokadę co jest niezgodne z wytycznymi Skoda Auto Polska.
              W dowodzie rej. widnieje iliść miejs:4.
              Przewożenie 5 osoby wiąże się z konsekwencjami mandatu karnego.
              Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym.
              Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani każdym innym następującym po tym terminie.
              Ponadto autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów, bez podawania przyczyny.

              Komentarz

              • RomanS
                Elegance
                • 2004
                • 804

                #8
                Zamieszczone przez ===Tomy===
                Podobna kwestia jest w naszych Octaviach. Te dostępne z homologacją miały zablokowany na stałę tylny podłokietnik. Wielu kierowników demontowało blokadę co jest niezgodne z wytycznymi Skoda Auto Polska.
                W dowodzie rej. widnieje iliść miejs:4.
                Przewożenie 5 osoby wiąże się z konsekwencjami mandatu karnego.
                Uściślam : ja mam SLX-a z 1999 (modelowy 2000, kupiony w 2000) i wyjechał z Antoninka, gdzie go zmontowano jako ciężarowy z fabryczną homologacją na 5 osób i sprawnym podłokietnikiem. Tak, że przy odciężarowianiu odpadł koszt zakupu pasa środkowego na tył.
                Ale w nowszych autach faktycznie już nie bywało tak dobrze :szeroki_usmiech .
                Zmiana ta nastąpiła mniej więcej w tym czasie co lifting , przynajmniej tak mi się kojarzy :wink:
                Pzdr, RomanS, Audi A6 Avant, 2,5 TDI

                Komentarz

                • ===Tomy===
                  Rider
                  • 2006
                  • 552

                  #9
                  Zamieszczone przez RomanS
                  Zmiana ta nastąpiła mniej więcej w tym czasie co lifting , przynajmniej tak mi się kojarzy :wink:
                  AFAIK 2001 rok, prawda ?
                  Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym.
                  Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani każdym innym następującym po tym terminie.
                  Ponadto autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów, bez podawania przyczyny.

                  Komentarz

                  • Maicroft
                    Moderator
                    S_OCP MemberModeratorr
                    • 2004
                    • 25757
                    • Audi

                    #10
                    Ale pas srodkowy jest zawsze, tylko ze schowany pod spodem :twisted: U mnie to chyba caly tydzien podlokietniek byl rozlozony, a potem wycialy wszystkie te blokady i tyle.

                    Kwestia zaglowka srodkowego jest sporna, bo w dniu pierwszej rejestracji nie byl on wymagany i byl tylko za doplata.
                    Spritmonitor.de

                    Komentarz

                    • Purchawa
                      Admin
                      S_OCP Member
                      • 2004
                      • 8007

                      #11
                      Zamieszczone przez RomanS
                      Ale w nowszych autach faktycznie już nie bywało tak dobrze
                      Ja mialem zablokowany podlokietnik, ale trzeci pas biodrowy mam.
                      Jazda bez kratki jest ryzykowna, bo jak sie trafi zlosliwiec sluzbista to moze narobic nam klopotow.
                      Ja narazie ryzykuje.
                      Wystarczylo, ze raz zdjalem kratke bo potrzebowalem pilnie przewiezc dluzsze rzeczy i juz wiecej do niej nie wrocilem, ze wzgledu na brak halasu, ktory powodowala.
                      "...Amnezja to łatwo tak zapomnieć co i gdzie i jak
                      Amnezja to łatwo gdzieś tak swoją chwałę na przód nieść"

                      STOP ECO-TERRORISM!

                      Komentarz

                      • Pulse
                        Rider
                        • 2006
                        • 461

                        #12
                        poprzedni wlasciel zdemontowal w mojej skodzie kratke, podlokietnik tez odblokowany nie bede teraz kupowal i montowal kratki ;-) jedna kontrola juz byla i zero problemu, wiem ze jak sie trafi na upierdliwca to moze byc ciezko ale mimo to nie zakladam.
                        Bedzie maly OT policjanci to naprawde czasami niezle patrza w dowod, ojciec jechal kiedys osobowym oplem i policja patrzy w dowod oglada auto oglada i oglada i wreszcie mowi: "nie ma adnotacji ze jest hak" a ojciec mowi musi byc! Okazalo sie ze dal mu dowod od dostawczego mercedsa :lol:
                        :: O1 AXR Kombi

                        Komentarz

                        • RomanS
                          Elegance
                          • 2004
                          • 804

                          #13
                          Zamieszczone przez Purchawa
                          Ja mialem zablokowany podlokietnik, ale trzeci pas biodrowy mam.
                          Co do pasa to nie miałem osobistych doświadczeń, (bo miałem go zawsze jak to w 5 osobowym aucie) napisałem o potrzebie założenia bo po prostu wziąłem to na logikę. Czyli mieliście :auto homologowane na 4 osoby, podłokietnik zablokowany i pas środkowy. To może jeszcze ktoś miał środkowy zagłówek ? Logika Skody dosyć specyficzna przyznacie :szeroki_usmiech
                          Pzdr, RomanS, Audi A6 Avant, 2,5 TDI

                          Komentarz

                          • BioBogon
                            Elegance
                            • 2005
                            • 921

                            #14
                            Zamieszczone przez RomanS
                            Zamieszczone przez Purchawa
                            Ja mialem zablokowany podlokietnik, ale trzeci pas biodrowy mam.
                            Co do pasa to nie miałem osobistych doświadczeń, (bo miałem go zawsze jak to w 5 osobowym aucie) napisałem o potrzebie założenia bo po prostu wziąłem to na logikę. Czyli mieliście :auto homologowane na 4 osoby, podłokietnik zablokowany i pas środkowy. To może jeszcze ktoś miał środkowy zagłówek ? Logika Skody dosyć specyficzna przyznacie :szeroki_usmiech
                            Skoda tak wyposaża swoje samochody, że nie ma zagłównka środkowego, a jest pas biodrowy w standardzie. Wydaje mi się, że to nie logika Skody jest dziwna tylko nasze pokierane przepisy z homologacją samochodu 5cio osobowego na 4ro osobowy...
                            Najlepiej oddaje to fakt, że przy przejściu na 5 osobówkę trzeba pokazać fakturę na pas środkowy mimo, że samochód już ma taki :roll:
                            Leon FR 2.0TDI 170KM

                            Komentarz

                            • Maicroft
                              Moderator
                              S_OCP MemberModeratorr
                              • 2004
                              • 25757
                              • Audi

                              #15
                              RomanS, Przytocze Ci lepszy motyw :twisted: Laguna II w dniu odbioru z salonu miala kratke za siedzeniami i odrazu w salonie zostala zdjeta blokada z 3 punktowego pasa bezpieczenstwa, aby dalo sie go wlozyc do tego zaglowek srodkowy byl i wywalona blokada, zeby dalo sie polozyc siedzenia.

                              Cale szczescie, ze juz nikt nie wpada na te szatanskie pomysly z kratka :diabelski_usmiech

                              Za to mamy coraz bardziej porabane przepisy :lol:
                              Spritmonitor.de

                              Komentarz

                              • pawielgus
                                Classic
                                • 2006
                                • 19

                                #16
                                Sam już nie wiem co zrobie. Przyzwyczaiłem sie do mojej Octy bez kratki. Miałem wcześniej Berlingo też z kratką i ciągle mi przeszkadzała. Teraz moje autko czyli Skoda lepiej wygląda bez tej nieszczęsnej kratki.
                                Słuchajcie - byłem w Urzędzie Komunikacji i spytałem sie o tą kratke. To byłem zdziwiony!!! Za dużo zachodu. Tak jak mówiliście - trzeba jechać do osoby uprawnionej aby " zdjęła " mi kratke, ptem założyła mi pas który już jest. Oczywiście za wszystko trzeba płacić. Następnie trzeba jechać na przegląd [ znowu kasa ], a na końcu do Urzędu Komunikacji żeby wystawili nowy dowód rejestracyjny lub zrobili adnotacje w nim [ też kasa ]!!!!!!!!!!!.
                                Poronione przepisy.
                                Zapytałem sie was o tą kratke, ponieważ słyszałem że w nowych autach - z salonu juz nie montują kratek. Dlatego miałem nadzieje. No ale .........
                                Pozdrawiam - pawielgus.
                                Pawielgus

                                Komentarz

                                Pracuję...